Eurax
Marketing Dəftəri Azərbaycan Dilində Yazılan İlk Marketinq Bloqudur!

Oct 29, 2007

The Tipping Point

Bu yazıyı Türkçe yazacağım zaten bu cümlemden belli. Normalde kendi Türkçemle yazmayı planlıyordum, ama işte gecenin bu saatinde son anda karar değiştirdim ve Türkiye Türkçesi ile yazıyorum.

Aslında benim mimlenmemin üzerinden baya bir geçti. Çok özür diliyorum. Azerbaycan’da Mevlana Günleri sponsoru olduğumuz ve ben de organizasyon ekibinde olduğum için yaklaşık 10 gündür kendi işimle bile uğraşamadım ve evime de sadece 3 kez gitme fırsatım oldu. Yani, bu kadar geç kalmamın nedeni bu. Özürümü kabul edersiniz umarım.

Şuan okuduğum kitap The Tipping Point. Çoğunuz mutlaka duymuşsunuzdur. Malcolm Gladwell. Daha önce BLINK’ı okuyup fazla beğenmemiştim. Sıkıcı bulmuştum. Amma, tekrar okuyacağım. Çünkü, bu kitap da, biraz sıkıcı olabiliyor bazen, ama öğrenecek ve düşünecek şeyler vardır mutlaka içerisinde.

Ana, fikir şu; büyük şeylerin başlaması için illa ki büyük şeylerin değişmesi gerekmez, bazen çok küçük ve önemsiz gibi gözüken bazı şeyler büyük değişimleri başlatabilir.

Bu benim şu an geldiğim 150’ci sayfaya kadar anladıklarım.

Değişimlerin başlamasına örnek olarak Hush Puppies hikayesini, New York’da kriminal durumun yavaşlamasını ve sonrasında şehrin Amerika’nın en güvenilir büyük şehri haline dönüşmesini göstermiş.


İfade ettiğim gibi, büyük değişimlere neden olan küçük olayların etkilerinin salgın hastalık gibi çok ama çok hızlı yayılması ve büyük bir bütünü kaplaması uzun uzun üzerinde durulan konu. Zaten yukarıda “birazcık sıkıcı” da bu yüzden yazmıştım. Fikirler tartışmaya açık, üzerinde konuşulacak ve öğrenilecek bir sürü konu olabilir, ama keşke çok uzatmasa ve birazcık da global örnekler verseydi yazar...

Ağızdan ağıza iletişimin gücü de hemen her bölümde öne çıkarılan bir konu. Bunu, maddeler halinde yazmamış yazar. Ama, metın içerisinden zaten neyin ifade edilmek istendiği anlaşılıyor.

Ben daha fazla uzatmayacağım, zaten sıkıcı oldum.

Çok değerli İsmail KAYA hocamın bu kitabı okuduğunu (bitirmiştir her halde) biliyorum. Bildiğim için de hocamı mimliyorum. Onun da bu kitap hakkında yazması belki daha enteresan olur. Çünkü, çok eminim hocam o kitabı ve anlatılmak istenen fikri çok daha büyük oranda anlamıştır ve kendisinin de değerli katkıları olacaktır.

Diğer mimlediğim blog da Bülent Akgül...Yazılarını hiç sıkılmadan okuduğum bir blog.

3 comments:

Anonymous said...

rüstem salam necesen yazını oxudum mence heç de sıkıcı deyil.Hetta maraglıdı.Men senin çox mütalie elediyini bilirem.Mence blogda bu cür maraglı kitabların adlarını yayınlasan yaxşı olar.

Rüstəm Məmmədov said...

Elçin tekrar yazını oxumaq ela oldu. Kitab doğurdan da yaxşı kitabdır. Bir de bilirsen, men son günler çox da rahat olmadığıma göre belke de oxuduğum vaxt sıxılıram. Fikrim çox yayılır.

Prof. Dr. İsmail Kaya said...

Mimleneli çok oldu.
Henüz icabını yerine getiremedim. Senin hatırın için, bir vakitte, bahsettiğin kitaptan bahsetmek arzu ederim.
Bakalım ne zamana?
Selamlar