Eurax
Marketing Dəftəri Azərbaycan Dilində Yazılan İlk Marketinq Bloqudur!

Aug 10, 2007

"Servis Xidmeti"

Ziya Memmedov:"Servis xidmetinin yükseldilmesi üçün...."

Nazirimizin işletdiyi bu ifadeni birçox başqa nazir olmayan insanlardan da eşitmek olur bizim ölkemizde. "Servis xidmeti"!!! Bu barede balaca bir izahat verim sonra keçim "servis xidmeti" haqqında yazmağa.
"Service" ingilis dilinden dilimize keçib ve menası "xidmet"dir. To serve-Xidmet etmek demekdir.

Xahiş edirem nazirimiz kimi siz de "Xidmet xidmetinin" seviyyesinin yükseldimesine deyil, ele xidmet seviyyesinin özünün yükseldilmesine fikir verin. "Xidmet xidmeti"nin seviyyesinin yükseldilmesi sonrakı meseledir, vaxtı gelende onunla meşğul olarıq, helelik vacib deyil!

Xidmet anlayışının qonaqperveliyi bu qeder yüksek olan ölkede bu qeder aşağı seviyyede olmağı inanın meni çox teeccüblendirir. Axı qonağı qarşılamaqla müşterini qarşılamaq eyni şeydi. Gedirsen bir şirkete, vacib deyil ne işle bağlı, esas odur ki, gedirsen ve oturub bir işle meşğul olursan ve ya birisini gözleyirsen. Özün öz dilinle demesen ki, "ay balam men su isteyirem" bir nefer gelib su vermez. Çox az olur teklif eden. İş göreceyik ve ya görmeyeceyik bu vacib deyil, esas olan odur ki men sene qonaq gelmişem.

Müşteri gelir senin satdığın maldan almağa. Bu müşterini evine gelen qonağı nece qarşılayırsansa ele de qarşıla ki, o da senden razı getsin. Vallah billah müşterini heqiqi semimiyetle qarşılasanız ve ona çox semimi davransanız müşteri malınızdan razı qalmasa da sizden razı qalar ve o biraz da ceht etseniz tekrar size yaxınlaşar. Nolar biraz müşteriye deyer verin. Bu "servis xidmeti" deyilen şey ancaq avtomobil xidmet merkezleri, temir yerleri ve.s ile elaqedar olan şey deyil. Müşterisi olan her müessise xidmetle meşğuldur. Esas funksiyası xidmet olmasa da xidmetle meşğuldur.

Bu cümleni ikinci ve ya üçüncü defedir işledirem, "müşteri qaz deyil". Yolmağa çalışmayın. Mal almağına, ehtiyaclarını temin etmelerine kömek edin.

Bu mövzu o qeder uzundur ve xüsüsen de Azerbaycanda o qeder üreyi yaralı insanlar var ki, bu mesele ile bağlı, yazdıqca uzanır, uzandıqca adamın derdi açılır. Özümü buralarda saxlamasam bloglar tarixinin en uzun yazısını yazacam.

Yazacam....Bu mövzunu her defe yazacam....

"Servis xidmeti" ve müşterilerle davranışla elaqedar olaraq yazacam. Üreyim doludur.Partalayası deyilem ki, gerek yazam rahatlayam axı!!!

9 comments:

Politik Polemik said...

Sevgili Rüstem,

Biz buna "şark tüccarı" diyoruz. Müşteri gelsin, malı çakayım, sonrasından bana ne anlayışı. Bunun kişilikle kültürle falan da ilgisi yok. Aslında tek bir gerçek var ki, insanlar kazanılmış müşterileri elde tutmanın en az yeni müşteri kazanmak kadar önemli olduğunu anlamadığı sürece hizmet kalitelerini arttırmayı lüzumsuz masraf olarak görürler. Çünkü bunun getirisini hesaplayamazlar, ama gideri her ay banka hesaplarına yansır. Hizmet kalitesini yükseltmenin sağlayacağı faydaları gören ilk firma da alır yürür, daha da tutanı olmaz. Sen mevzuda yazmaya denam et de ben de ele avuca gelir iki yorum ekleyeyim.

Saygılar...

Anonymous said...

Yukarıdaki yorum benimdir, yanlış kimlikten yolladım.

Rüstəm Məmmədov said...

Bulent senin orda gördüklerinle burdaki arasında da bir hayli fark var. Türkiye'de bu konuda aslında baya bir ilerleme var. Tabii doğal olarak.

Burda çok basit şeylerden bahsediyorum ben aslında. Kelime bilmemezlikten gelen bir şey de var, ama bu ifade edilmek istenen anlamı değiştirmiyor. "Servis hizmeti" denen bir ifadenin yalnış olduğunu yazdım. Ama, en büyük yalnış hizmet anlayışının kendisinde. Yalnış müşteriye karşı olan tutumda.

Bugün başımdan geçen olayı aktarayım direk. Sıcağı sıcağına. Ütüm bozuldu.Garanti kağıdında yazan adrese gittim. Beni bir polis karşıladı. Amacımızı sğyledik. Birisini aradı. Birisi pis bir giysiyle geldi. Bu ütüyü tamir edemiyoruz. aynısından yok değiştiremiyoruz. Üzerinde para ver yeni başka model verelim dedi adam. Ve deyişi de öyle bir tarz ki, sanki adamdan beleş ütü aldık. Neyse birazcık tartıştık. Yeni ütü almak mecburiyetinde kaldım. Braun'un bütün ürünlerinin resmi distribütörü olduklarını da öğrendim ve bir daha sla Braun almamaya da söz verdim. en azından Azerbaycan'da.

Yalnış kimlik niye ki, ben biliyorum senin politik bloğunu...Yorumların için teşkkürler.

Anonymous said...

Politik Polemik adıyla pazarlama yazıları veya yorumları yazmıyorum da, o yüzden yanlış kimlik oldu.

İşte adam demiş: Hazır düşmüş kucağıma sömüreyim. Şimdi senden aldığını 2 kuruşa tamir ettirir. Bir daha satar. Ohh gelsin paralar.

Bir de bunlar resmi distribütör olacak, yahu orası bayağı bir karmaşıkmış.

Aslında şunları sorsam sana: İnsanlar hizmet kalitesinin düşük olduğunun farkında mı? Daha iyi hizmet için tavır alıyorlar mı? Daha iyi hizmeti ödüllendiriyorlar mı? Daha iyi hizmet için daha yüksek bedel ödemeye razılar mı?

Modern piyasa kabulü: Arzı talep yönlendirir. Hizmet talebi hizmet arzını nasıl etkiliyor Azerbaycan'da?

Rüstəm Məmmədov said...

Bülent kaç gündür explorerle sorun yaşıyorum. Ondan dolayı cevap yazamadım. Blog postları okumak dışına başka hiçbir işlem yapamıyordum...

Senin sorduğun bütün soruların cevabı "EVET"..

Anonymous said...

E bütün cevaplar evetse, sizin ticaret erbaplarının ne zoru derdi var da, müşterilere eziyet ediyorlar, çok ilginç.

Rüstəm Məmmədov said...

Kendilerine zahmet etmiyorlar! O kadar!!! Bazılarının da bunu yapacak "kapasitesi" yok.

Anonymous said...

Neyse düzeltiriz yavaş yavaş:)

Bu arada başlık alanındaki çizim çok başarılı olmuş

Rüstəm Məmmədov said...

Çok teşekkür ederim....

Ben yapmadım, teknik işlerden pek anlamam. Sağolsun arkadaşa rica ettim!